قدس آنلاین- بیرجند: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت:درمانگاه امامزادگان باقریه بیرجند کار خود را در چند روز گذشته شروع کرده و به صورت رسمی در هفته دولت افتتاح و به عنوان سلامتکده طب سنتی فعالیت خواهد کرد.

درمانگاه امامزادگان باقریه بیرجند درهفته دولت افتتاح می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بیرجند، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد طاهر گرایلی درجمع اصحاب رسانه خراسان جنوبی اظهارداشت:در این درمانگاه بخش های از قبیل دندانپزشکی، خدمات اورژانسی براساس دستورالعمل های دانشگاه علوم پزشکی  فعالیت خواهد کرد.

وی با اشاره به گردشگری بودن روستای شوکت آباد، اظهار داشت: برای گردشگری نیز سازمان اوقاف استخرذخیره آب که به عنوان بزرگترین استخر ذخیره آب در استان است به مساحت یک هکتار در عمق 4 متر ذخیره به بخش خصوصی اجاره داده که تحویل آن در چند روز آینده انجام می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی بیان کرد: در زمینه موقوفه باغ شوکت آباد نیز با توجه به واگذاری آن به بخش خصوصی درگذشته مبنی بر اجرای طرح‌های گوناگون اختلاف نظر بین بخش خصوصی و اوقاف بوده که هنوز نتوانسته‌ایم توافقی برای واگذاری بگیریم.

گرایلی با اشاره به وجود باغ جدید و قدیم در روستای شوکت‌آباد از اراضی موقوفه گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه در باغ قدیم این روستا به دلیل آلودگی باغ به کرم سرشاخه خوار هزینه بسیار زیادی در راستای حرص و احیا باغ انجام داده که در این راستا نیز درخت ها جدید کاشته می شود.

وی  تصریح کرد: در موقوفه محمد ابراهیم و محمد اسماعیل روستای شوکت آباد نیز باهمت کارگروه کشاورزی و کمک ویژه جهاد کشاورزی استان 24 هکتار باغ جدید شامل باغ انار، انگور، گل محمدی، پسته با توجه به مسائل روز کشاوزی احداث شده است.

گرایلی بیان کرد:در سایر اراضی موقوفه روستای شوکت آباد بیرجند نیز در راستای کشت صنعتی 100 هکتار از این اراضی زیر کشت خواهد رفت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی تصریح کرد: در سال گذشته 190 وقف جدید در خراسان جنوبی به ثبت رسید‌‌ که 130 وقف آن در  سامانه سازمان اوقاف ثبت شده است.

وی با اشاره به احداث درمانگاه در امامزادگان باقریه تصریح کرد: درمانگاه امامزادگان باقریه کار خود را در چند روز گذشته شروع کرده و به صورت رسمی در هفته دولت افتتاح خواهد شد و به عنوان سلامتکده طب سنتی فعالیت خواهد کرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی افزود: در این درمانگاه بخش های از قبیل دندانپزشکی، خدمات اورژانسی براساس دستورالعمل های دانشگاه علوم پزشکی  فعالیت خواهد کرد.

وی با اشاره به وجود برخی مشکلات در اراضی وقفی، اظهار داشت: در گذشته برخی اراضی به دلیل نامعلوم بودن اسناد وقفی آن  مانند شهر آیسک و روستاهای شوکت آباد بیرجند و علی آباد ماژان نیز دچار مشکلاتی بین مردم و سازمان اوقاف شده است که با معرض شدن اسناد وقفی آن اداره اوقاف به دنبال احراز و انجام نیت واقف است.

وی افزود: در روستای شوکت آباد برای اساس موقوفه معرض شده نیز برای اهالی این روستا توسط سازمان اوقاف مجوزهای مطلوبی گرفته شده اما یک سری افراد به جهت منافع شخصی جلوگیری از مراجعه مردم به اوقاف کرده اند که در این راستا متاسفانه سبب حکم تخلیه شده ‌که در این زمینه اهالی شوکت آباد می توانند به اوقاف مراجعه و مشکل آن ها حل شود تا در آینده دچار مشکل نشوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی به پنجم ذی القعده  روز ملی تکریم امامزادگان اشاره کرد و اظهار داشت: در این روز عملکرد امامزادگان استان از لحاظ درآمدزایی، خدمات‌دهی و متولیان امامزادگان بررسی و به اطلاع مردم گذاشته می‌شود.

گرایلی تصریح کرد: در زمینه مراجعه به امامزادگان با توجه به تلاش‌ها و اقدامات موثر در چند سال گذشته یقینا کم‌وکاستی‌هایی هنوز مشاهد می‌شود که در این زمینه از زائران و مجاوران این امامزادگان عذرخواهی می‌کنیم.

وی افزود: با توجه به اینکه برخی از امامزادگان در استان نیز در خارج از محدود شهری واقع هستند نیز از استانداردهای لازم برخوردار نیستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: از لحاظ خدمات‌دهی نیز برخی امامزادگان نیز در فضای قرار دارند که در مجاور آنها املاک شخصی قرار گرفته و منازل  خود را به جهت کسب درآمد به زائران اجاره می دهند و به نوعی در زمینه مردمداری خدمات لازم را ارائه نمی دهندو  اوقاف نمی‌تواند در ملک شخصی افراد تصمیماتی داشته باشد.

وی بیان کرد: در این مدت خدمات عمرانی در سطح امامزادگان استان توسط سازمان اوقاف و امور خیریه انجام شده است که این حجم  عملیات عمرانی قابل قیاس قیاس با گذشته نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.